Styczeń
21.01.2021 - Portfolio UX - o czym warto wiedzieć?
Nie wiesz z jakich elementów powinno się składać?
Nie wiesz od czego zacząć pracę nad nim?
25.01.2021 - User flow od podstaw
- czym jest user flow?,
- jaką pełni funkcję?,
- dlaczego warto poświęcić czas na projektowanie user flow?,
- z jakich elementów składa się user flow?,
- o czym warto pamiętać tworząc ścieżkę przepływu użytkownika?.
26.01.2021 - System nawigacji - Architektura informacji od podstaw
- czym jest system nawigacji?,
- jakie są rodzaje systemów nawigacji?,
- czym jest wbudowany system nawigacji?,
- czym jest uzupełniający system nawigacji?,
- jakie są dodatkowe metody nawigacji?.
28.01.2021 - Projektowanie formularzy od podstaw
Poruszymy takie tematy, jak:
- kolejność pól w formularzu,
- grupowanie pól tematycznie,
- dzielenie formularzy na podstrony,
- etykietowanie,
- formatowanie,
- projektowanie call to action button,
- zaznaczanie wymaganych pól i tych opcjonalnych,
- wyświetlanie komunikatów o błędach,
- zabezpieczanie danych.
Luty
2.02.2021 - System wyszukiwania - Architektura informacji od podstaw
- czym jest system wyszukiwania?,
- jak zbudowany jest system wyszukiwania?,
- jakie są algorytmy wyszukiwania?,
- jak zaprojektować interfejs wyszukiwania?.
3.02.2021 - Wstęp do badań z użytkownikami - co, jak i po co?
• solidną dawkę wiedzy popartej doświadczeniem praktycznym
• aktywną formę zajęć
• zadania praktyczne
• prace domowe dla osób biorących udział w cyklu
3.02.2021 - Wstęp do badań z użytkownikami - co, jak i po co?
10.02.2021 - Desk research i analiza konkurencji
17.02.2021 - Wywiady z użytkownikami
24.02.2021 - Testy użyteczności
• Po co to wszystko, czyli dlaczego badania są niezbędne w projektowaniu
• Rodzaje badań UXowych, czyli dobieranie narzędzi do potrzeb badawczych
• Plan badawczy, czyli czego właściwie chcemy się dowiedzieć
• Określenie grupy badawczej, czyli czyje zdanie ma dla nas znaczenie
• Scena, aktorzy i rekwizyty, czyli logistyka i praktyczna organizacja badań z użytkownikami
120zł - 1 warsztat
230zł - 2 warsztaty
340zł - 3 warsztaty
450zł - 4 warsztaty
9.02.2021 - Cykl spotkań UX z analityką (Google Analytics) - spotkanie 1
- Poznasz wszystkie pułapki w Google Analytics, w celu lepszego zrozumienia klienta na stronie.
- Dowiesz się o tym, że każda strona może być stroną sprzedażowa a wprowadzenie do niej odpowiednich danych, jeszcze lepiej zobrazuje nam sytuacje.
- Ograniczenia wynikające z technologii już przestaną być problemem nauczysz się wprowadzać odpowiednie dane do narzędzia analitycznego.
- Zbudujemy wspólnie model / persone idealnego naszego klienta i będziemy mogli porównać go z naszymi założeniami.
- Sprawdzimy jak dokładnie osoby z naszych badań zachowują się na stronie.
290zł - 2 warsztaty
430zł - 3 warsztaty
570zł - 4 warsztaty
10.02.2021 - Desk research i analiza konkurencji
• solidną dawkę wiedzy popartej doświadczeniem praktycznym
• aktywną formę zajęć
• zadania praktyczne
• prace domowe dla osób biorących udział w cyklu
3.02.2021 - Wstęp do badań z użytkownikami - co, jak i po co?
10.02.2021 - Desk research i analiza konkurencji
17.02.2021 - Wywiady z użytkownikami
24.02.2021 - Testy użyteczności
• Źródła wiedzy, czyli gdzie sięgnąć przed spotkaniem się z użytkownikami
• Desk research, czyli jak efektywnie googlować
• Analiza konkurencji, czyli jak poznać wroga i co sądzą o nim nasi użytkownicy
• Rewizja planu badawczego i grupy badawczej, czyli lepiej późno niż wcale
120zł - 1 warsztat
230zł - 2 warsztaty
340zł - 3 warsztaty
450zł - 4 warsztaty
11.02.2021 - Wstęp do projektowania warsztatów UX z Katarzyną Smoleń-Drzazgą
-
czym są mityczne warsztaty z klientem?,
-
jakie korzyści niesie praca warsztatowa z klientem?,
-
jak zaplanować taki warsztat?,
-
z jakich narzędzi skorzystać i gdzie szukać narzędziowych inspiracji?.
16.02.2021 - Cykl spotkań UX z analityką (Google Analytics) - spotkanie 2
-
Dowiesz się jak segmentować użytkowników i tworzyć z nich grupy reprezentacyjne, dzięki czemu będziesz pracować na dokładniejszych zbiorach danych.
-
Dowiesz się jak razem budować filtry, które sklasyfikują naszych użytkowników dzięki czemu będziemy mogli ich podzieli na istotne statystycznie grupy:
1.Osoby co kupują tylko raz i jaki mają przychód,
2. Osoby co są powracają i ile łącznie budżetu u nas zostawiają,
3. Inne scenariusze zaproponowane przez Was.
290zł - 2 warsztaty
430zł - 3 warsztaty
570zł - 4 warsztaty
17.02.2021 - Wywiady z użytkownikami
• solidną dawkę wiedzy popartej doświadczeniem praktycznym
• aktywną formę zajęć
• zadania praktyczne
• prace domowe dla osób biorących udział w cyklu
3.02.2021 - Wstęp do badań z użytkownikami - co, jak i po co?
10.02.2021 - Desk research i analiza konkurencji
17.02.2021 - Wywiady z użytkownikami
24.02.2021 - Testy użyteczności
• Wywiady indywidualne, kontekstowe i grupowe, czyli różne metody do różnych celów badawczych
• Wygląd ma znaczenie, czyli o stroju i aparycji badacza
• Savoir-vivre i stereotypy, czyli jak i kiedy poskromić własne ego
• Naiwne pytania, czyli jak pytać, żeby poznać prawdę
• Wszyscy kłamią, czyli jak nie dać się wpuścić w maliny
120zł - 1 warsztat
230zł - 2 warsztaty
340zł - 3 warsztaty
450zł - 4 warsztaty
22.02.2021 - Wstęp do psychologii koloru (produkty cyfrowe) - webinar
- czym jest psychologia koloru,
- czym jest symbolika koloru,
- jak łączyć ze sobą kolory,
- czym jest koło barw,
- jakie są zasady psychologii koloru,
- jaka połączyć kwestię dostępności i koloru.
Webinar skierowany jest do osób początkujących.
23.02.2021 - Cykl spotkań UX z analityką (Google Analytics) - spotkanie 3
- Dowiesz się na co zwracać uwagę podczas przeprojektowania strony / landing page aby projektując osiągnąć jak największe współczynnik konwersji
- W trakcie tego spotkania szerzej poruszymy kwestie zdarzeń, a dzięki obecności na pierwszej lekcji będziesz dokładniej wiedział jak je wykorzystać w praktyce.
- Poznamy najsłabsze elementy naszej strony i je zmierzmy.
290zł - 2 warsztaty
430zł - 3 warsztaty
570zł - 4 warsztaty
24.02.2021 - Testy użyteczności
• solidną dawkę wiedzy popartej doświadczeniem praktycznym
• aktywną formę zajęć
• zadania praktyczne
• prace domowe dla osób biorących udział w cyklu
3.02.2021 - Wstęp do badań z użytkownikami - co, jak i po co?
10.02.2021 - Desk research i analiza konkurencji
17.02.2021 - Wywiady z użytkownikami
24.02.2021 - Testy użyteczności
• Testy użyteczności, czyli zadania praktyczne
• Prototyp, czyli co można badać
• Zadania, czyli co chcemy przetestować
• Moderator nie uczestnik, czyli rola badacza
• Scena, czyli jak przygotować środowisko do testów
• Trudności i jak z nich wybrnąć, czyli ile i kiedy możemy podpowiedzieć
• Podsumowanie, czyli najważniejsza część testów
• Wnioski z badań, czyli co właściwie z tego wszystkiego wynika i jak to podsumować
120zł - 1 warsztat
230zł - 2 warsztaty
340zł - 3 warsztaty
450zł - 4 warsztaty
25.02.2021 - Hotjar od podstaw - warsztaty online
- jakie możliwości daje Hotjar?,
- czym jest mapa cieplna?,
- jakie są rodzaje map?,
- jak tworzyć ankiety przy użyciu tego narzędzia?,
- jak analizować dane z badań?,
- co to jest NPS?,
- jak ustawić ankietę na stronie internetowej?.
W trakcie spotkania każdy z uczestników wykona kilka praktycznych ćwiczeń. Dla kogo? Dla osób początkujących, które chcą zapoznać się z narzędziem Hotjar.
Marzec
2.03.2021 - Cykl spotkań UX z analityką (Google Analytics) - spotkanie 4
Cykl spotkań UX z analityką => SPOTKANIE 4 - SPOTKANIE 4 - Optymalizacja ścieżki
- Dowiesz się jak optymalizować ścieżkę klienta tak aby współczynnik konwersji był na jak najwyższym poziomie.
-
Śledząc ścieżkę użytkownika zobaczymy miejsca, które sprawiają mu największą trudność, dzięki temu będziemy w stanie przeprowadzić diagnostykę.
-
Zweryfikujemy hipotezy badawcze postawione w trakcie trzeciego spotkania na konkretnych elementach.
290zł - 2 warsztaty
430zł - 3 warsztaty
570zł - 4 warsztaty
4.03.2021 - Warsztat online - persona i mapa empatii
W trakcie spotkania dowiesz się:
- czym jest design persona?,
- jak stworzyć dobrą personę?,
- dlaczego warto tworzyć persony?,
- czym jest mapa empatii?,
- jak stworzyć dobrą mapę empatii?.
- jak ustawić ankietę na stronie internetowej?.
Dla kogo? Dla osób początkujących, które chcą zapoznać się z tematem tworzenia person oraz mapy empatii.
Cena: 80 zł, Czas: 18:00 - 19:30
Osoba prowadząca: Karolina Płaskowicka - Redaktor naczelna UX Magazynu, na codzień projektantka UI/UX. Miłośniczka przemyślanych rozwiązań cyfrowych.
Osoby zainteresowanie zapraszamy do kontaktu poprzez maila warsztaty@uxmagazyn.pl (w treści: persona, imię, nazwisko). Każdy uczestnik dostanie potwierdzenie uczestnictwa w warsztatach.