Warsztaty

O współpracy na linii product design — development

Miejsce: Warszawa (tbc)

Termin: 14 grudnia

Godzina rozpoczęcia warsztatów: 10:00

Czas trwania: 6 godzin (2x2h dla każdej z części + 2h na część praktyczną)

Poziom uczestników: Średniozaawansowany

Sprzęt: Od uczestników wymaga się posiadania własnego sprzętu z zainstalowaną aplikacją Sketch oraz Zeplin

Zapisy: link

Cena: dla pierwszych 5 osób – 480 zł, cena regularna 550 zł , dla studentów zniżka – 50% (prosimy o wgląd do oświadczenia z numerem legitymacji)

Ramowy plan:

Blok Product Design (2h) poświęcony będzie zagadnieniom związanym z  dynamiką pracy, procesem projektowym oraz komunikacją na linii product designe-development.

Blok Development (2h) poświęcony będzie zagadnieniom związanym z kwestiami technicznymi, prowadzący pokażę w jaki sposób przygotowywać poprawne assety oraz jakiego rodzaju dokumentację możemy oferować developerom. Odpowiemy dlaczego:

1) Design guideline dostarczone przez designera są takie ważne i dlaczego warto z nich korzystać od samego początku trwania projektu ?

2) Jakie formaty i wielkości grafik są najbardziej przydatne w jakich przypadkach i dlaczego ?

3) Co mobilny developer szczególnie zwraca uwagę i jakie wątpliwości mogą się pojawić, gdy otrzyma gotowy zestaw assetów?

4) Dlaczego bazowa znajomość możliwości stylowania gotowych komponentów / ciągły kontakt z developerem na etapie projektowania znacznie redukuje proces wdrażania ?

5) Jak wygląda system miar w developmencie ?

6) Jak ustawienia dostępności na urządzeniach mobilnych mogą wpłynąć na grafiki / tekst wyświetlany na ekranie ?

Blok Praktyczny (2h) – ćwiczenia pod okiem prowadzących


Prowadzący

Wojciech Wasilewski, Product Designer

Z szeroko pojętym projektowaniem związany od najmłodszych lat, zawodowo od 2012r. Pracował dla szerokiej gamy klientów, począwszy od niewielkich start-upów, przez duże korporacje, na administracji rządowej kończąc. Był częścią zespołu odpowiedzialnego za tworzenie aplikacji Hive, nowojorskiego prekursora na rynku platform do zarządzania projektami, z której korzystają m.in. Pinterest, Uber oraz Starbucks. Jako Product Designer szczególnie dużo uwagi poświęca zagadnieniom z zakresu projektowania aplikacji mobilnych, wydajności produktu oraz współpracy na linii design-development. 

W wolnym czasie eksploruje tematy związane z grafiką trójwymiarową oraz rozszerzoną rzeczywistością.

https://www.facebook.com/wwasilewskicom, https://www.instagram.com/wwasilewski_ , https://dribbble.com/wwasilewski_

Marcin Stramowski, Android Developer Team Leader

Ukończył Politechnikę Poznańską z tytułem magistra automatyki i robotyki. Podczas studiów odkrył, że tworzenie aplikacji jest niezwykle interesujące i już po roku nauki wydał swoją pierwszą aplikację na Google Play. W 2016 roku połączył swoją pasję z pracą zawodową, współtworząc wiele projektów od podstaw, a także implementując duże aktualizacje, uwzględniające m.in. redesign. Marcin posiada szerokie doświadczenie szkoleniowe, lubi dzielić się wiedzą i bierze aktywny udział w wielu wystąpieniach publicznych. Przedstawił między innymi praktyczne zastosowanie rozpoznawania obiektów na urządzeniach mobilnych przy pomocy uczenia maszynowego podczas 21-ego zgromadzenia grupy “Poznań Android Developer Group Meetup”. Pasjonuje go tworzenie płynnych i zoptymalizowanych aplikacji, testowanie nowych narzędzi i rozwiązań aby szybciej rozwiązywać napotkane problemy

Oprócz technologii mobilnych jest miłośnikiem gry na pianinie, tradycyjnego łucznictwa oraz robotyki.