Numer 10

Numer 10

Jak szukać innowacyjności w obszarze UX i dlaczego klasyczne podejście już nie wystarcza?

Paula Fogt

Z tego artykułu dowiesz się: czym jest metoda Futures Thinking, do czego i w jaki sposób ją wykorzystywać, czym są sygnały zmian i w jakim celu tworzyć scenariusze przyszłości oraz w jaki sposób przejść od dużych wizji do konkretnych działań w projekcie. Projektowanie zorientowane na przyszłość to metoda, która pomóc nam tworzyć odważne i innowacyjne rozwiązania, które odpowiedzą nam na przyszłe oczekiwania użytkowników, które być może nie są jeszcze dziś adresowane.

7 mitów głównychWątpliwości i nieścisłości dotyczące projektowania usług

Agnieszka Mróz

Choć od kilku lat Service Design zyskuje coraz większą popularność, cały czas wiele osób nie do końca wie, z czym go się je. Brak jasności to zaś grunt niezwykle podatny na zasiew i wzrastanie mitów, które powielane jeszcze bardziej zamazują prawdziwy obraz.

Dobre portfolio – czyli jakie?

Karolina Płaskowicka-Kościelniak

x

Jak przetrwać wdrożenie Design Systemu?

Marek Brzeziński

Myślisz, że wprowadzenie Design Systemu to najlepsze, co możesz zrobić w swojej organizacji? Lepiej uważaj! Po drodze jest wiele pułapek, o których warto pamiętać. Mogą one skutecznie utrudnić codzienną pracę. Lektura tego tekstu z pewnością pomoże Ci lepiej przygotować się do skutecznego wdrożenia.

Kreatywność a kult produktywności

Sara Kapela

Co, jeśli w pędzie po produktywność, coraz większą ilość projektów i realizację wskaźników czasami nie potrafimy jednoznacznie orzec, kiedy efektywność jest użyteczna, a kiedy utrudnia rozwój i bycie kreatywnymi? Mówi się, że kompetencje przyszłości to kreatywność, krytyczne myślenie i rozwiązywanie złożonych problemów. Tymczasem dużo energii poświęcamy na maksymalizowanie efektywności, która czasami je zabija. Jak ćwiczyć te umiejętności w celu ich rozwoju i wzmocnienia w swoim zespole, aby mogły lepiej ze sobą współpracować i wspólnymi siłami rozwiązywać kompleksowe problemy, a nie tylko być strażnikami produktywności?

Persony w projektach Digital Workplace – jak zrobić je dobrze

Maria Leńczuk

Cyfryzacja miejsca pracy to proces, który ma przynieść firmie wymierne korzyści. Jednak źle przeprowadzone zmiany mogą mieć negatywne skutki. Zaplanowanie i przeprowadzenie cyfrowych zmian w oparciu o badania ułatwi zarówno dobór odpowiednich narzędzi cyfrowych, jak i zaplanowanie całej zmiany tak, by oszczędzić sobie i innym frustracji i uzyskać zwrot z inwestycji.

W artykule opowiadam o moich doświadczeniach z projektów Digital Workplace. Przedstawiam cztery persony, które pojawiają się w projektach cyfrowych miejsc pracy i wyjaśniam, jak je zaadaptować do innych przedsięwzięć tego typu.

Zasady Gestalt w projektowaniu interfejsów

Izabela Kozioł

Podczas tworzenia interfejsów cyfrowych ważne jest przestrzeganie pewnych ogólnie przyjętych praw i zasad, aby końcowy produkt był użyteczny. Zasady te zwykle opierają się na zrozumieniu ludzkiego zachowania, a w szczególności wizualnego postrzegania informacji. Dzięki ich stosowaniu jesteśmy w stanie przewidzieć, w jaki sposób użytkownik może wejść w interakcje z naszym produktem i dostosować do niego interfejs. Oczywiście same zasady i prawa nie mogą zastąpić badań i testów użyteczności, ale zdecydowanie mogą pomóc w podejmowaniu właściwych decyzji projektowych.