7.09 – Seria UI

Uxmagazyn
Ostatnia aktualizacja 20 lipca 2021
0 - liczba uczestników

Agenda warsztatów

7.09.2021 – O czym jest to projektowanie interfejsów? (18:00 – 19:45)
  • Interfejs jako część UX: wyjaśnienie podstawowych pojęć i roli projektanta UI w czasie tworzenia projektu
  • Czym jest dobry UI?: zasady dobrego projektowania w oparciu o 10 wg. Dietera Ramsa
  • Co z tą percepcją?: Zasady percepcji (proximity, similarity, serial position, zasada izolacji, background and figure, prawo Millera) i ich wpływ na podejście do tworzenia produktu cyfrowego.

14.09.2021 – Anatomia Interfejsu (18:00 – 19:45)

  • Siatka, jako fundament dobrego projektu. Znaczenie rytmu i podstawowe zastosowania. Dobre praktyki: stosowanie miękkiego gridu.
  • Hierarchia informacyjna: Interfejs jako ilustracja dla przekazywanej wartości biznesowej
  • Grunt to nawigacja: widoczna, ukryta, kontekstowa
  • Anatomia przycisku: właściwa wielkość, hierarchia przycisków (primary, secondary, tertiary,CTA, linki tekstowe), statusy przycisków – dobre praktyki: stosowanie zaokrągleń rogów, umiejscawianie ikon na przyciskach, działanie na przyciskach rozwijanych
  • Zaprojektuj formularz: radiobutton vs. checkbox, rodzaje inputów, stany inputów, helptexty – dobre praktyki: łamanie tekstów do lewej, odpowiednie odstępy, stosowanie inputów odzwierciedlających oczekiwane dane.
  • Modale, popupy, drawery
21.09.2021 – Typografia (18:00 – 19:45)
  • Wpływ łamania i doboru kroju dla tekstu na proces czytania.
  • Długość wiersza i interlinia.
  • Odległości poziome w tekście: przypomnienie wprowadzonego pojęcia zasady percepcji: proximity. Pojęcie firetu.
  • Zapomnij o lorem ipsum! Narzędzia do wypełniania bloków tekstowych w trakcie projektowania, pozwalające zapomnieć o łacińskich sentencjach.
28.09.2021 Co z tymi kolorami? (18:00 – 19:45)
  • Zróżnicowanie barwy w kontekście tworzenia ilustracji hierarchii informacyjnej (kolory akcji, kolory dopełniające, tła). Narzędzia do tworzenia palet. Zastosowanie palet w przypadku tworzenia hierarchii przycisków: wstęp do design systemów
  • Pamiętajmy o czytelności: narzędzia do badania kontrastu
  • Dark mode: jak nie dać się oślepić saturacji?
W trakcie trwania szkolenia uczestnicy po każdym spotkaniu będą mieli do wykonania pracę domową, którą będzie następnie sprawdzana. W trakcie warsztatów będziemy korzystać z Figmy.
Prowadząca: Agata Kosowska – Product Designerka specjalizująca sie w interfejsach, fanka poprawnego składu i detalu w typografii.
Istnieje możliwość dokupienia dodatkowych konsultacji na żywo z prowadzącą 30min/90zł (kontakt droga mailową warsztaty@uxmagazyn.pl)

Cele Szkolenia

dowiesz się czym jest zasada percepcji
dowiesz się czym jest projektowania adaptacyjne
dowiesz się jakie są podstawowe elementy interfejsu
dowiesz się czym jest Human Interface Guidlines i Android Material

Wymagania

  • mikrofon
  • dostęp do Internetu

Grupa Docelowa

  • osoby początkujące

Napisz recenzję

Napisz recenzję

440.00

Poziom
Początkujący
Długość 7
Temat
Termin
Wrzesień

Materiał zawiera

  • dożywotni dostęp do nagrania z warsztatów
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo
  • dedykowana grupa na fb
  • notatkę wizualną
  • dostęp do prezentacji
  • analiza prac domowych