Agenda warsztatów
24.05.2022 – O czym jest to projektowanie interfejsów? (18:00 – 19:45)
- Interfejs jako część UX: wyjaśnienie podstawowych pojęć i roli projektanta UI w czasie tworzenia projektu
- Czym jest dobry UI?: zasady dobrego projektowania w oparciu o 10 wg. Dietera Ramsa
- Co z tą percepcją?: Zasady percepcji (proximity, similarity, serial position, zasada izolacji, background and figure, prawo Millera) i ich wpływ na podejście do tworzenia produktu cyfrowego.
31.05.2022 – Anatomia Interfejsu (18:00 – 19:45)
- Siatka, jako fundament dobrego projektu. Znaczenie rytmu i podstawowe zastosowania. Dobre praktyki: stosowanie miękkiego gridu.
- Hierarchia informacyjna: Interfejs jako ilustracja dla przekazywanej wartości biznesowej
- Grunt to nawigacja: widoczna, ukryta, kontekstowa
- Anatomia przycisku: właściwa wielkość, hierarchia przycisków (primary, secondary, tertiary,CTA, linki tekstowe), statusy przycisków – dobre praktyki: stosowanie zaokrągleń rogów, umiejscawianie ikon na przyciskach, działanie na przyciskach rozwijanych
- Zaprojektuj formularz: radiobutton vs. checkbox, rodzaje inputów, stany inputów, helptexty – dobre praktyki: łamanie tekstów do lewej, odpowiednie odstępy, stosowanie inputów odzwierciedlających oczekiwane dane.
- Modale, popupy, drawery
7.06.2022 – Typografia (18:00 – 19:45)
- Wpływ łamania i doboru kroju dla tekstu na proces czytania.
- Długość wiersza i interlinia.
- Odległości poziome w tekście: przypomnienie wprowadzonego pojęcia zasady percepcji: proximity. Pojęcie firetu.
- Zapomnij o lorem ipsum! Narzędzia do wypełniania bloków tekstowych w trakcie projektowania, pozwalające zapomnieć o łacińskich sentencjach.
14.06.2022 – Co z tymi kolorami? (18:00 – 19:45)
- Zróżnicowanie barwy w kontekście tworzenia ilustracji hierarchii informacyjnej (kolory akcji, kolory dopełniające, tła). Narzędzia do tworzenia palet. Zastosowanie palet w przypadku tworzenia hierarchii przycisków: wstęp do design systemów
- Pamiętajmy o czytelności: narzędzia do badania kontrastu
- Dark mode: jak nie dać się oślepić saturacji?
W trakcie trwania szkolenia uczestnicy po każdym spotkaniu będą mieli do wykonania pracę domową, którą będzie następnie sprawdzana. W trakcie warsztatów będziemy korzystać z Figmy.
Prowadząca: Agata Kosowska – Product Designerka specjalizująca sie w interfejsach, fanka poprawnego składu i detalu w typografii.
Istnieje możliwość dokupienia dodatkowych konsultacji na żywo z prowadzącą 30min/90zł (kontakt droga mailową warsztaty@uxmagazyn.pl)
Cele Szkolenia
dowiesz się czym jest zasada percepcji
dowiesz się czym jest projektowania adaptacyjne
dowiesz się jakie są podstawowe elementy interfejsu
dowiesz się czym jest Human Interface Guidlines i Android Material
Wymagania
- mikrofon
- dostęp do Internetu
Grupa Docelowa
- osoby początkujące