18.05 – Seria mobile UI

Uxmagazyn
Ostatnia aktualizacja 27 kwietnia 2021
1 - liczba uczestników

Agenda warsztatów

18.05.2021 – Zaczynamy z Mobile UI (18:00 – 19:45)
  • Po co nam ta mobilka? Projektuj rozważnie!
  • Nie wymyślaj świata na nowo, czyli co w mózgu pomocnie piszczy. Zasady percepcji ich wpływ na cechy Twojego projektu.
  • Wstęp do siatek i projektowania adaptacyjnego. Różnice w gridach między projektowaniem pod desktop a projektowaniem mobilnym.
Praca domowa:
W oparciu o swoją ulubioną aplikację znajdź 10 przykładów układów opartych o zasady percepcji. Dla chętnych: Coś w niej nie działa? Zaproponuj poprawę UI o niskiej wierności (lo-fi) i przedstaw ją na grupie.

25.05.2021 – Na głęboką wodę (18:00 – 19:45)

  • Jak nie zboczyć z trasy? Nawigacja w projektowaniu mobilnym. Menu kontekstowe i widoczne, metody interakcji z użytkownikiem.
  • Elementy Twojego interfejsu
  • Hierarchia informacyjna: Mobile UI jako odpowiedź na potrzeby użytkownika.
  • Połóż to na siatce!

Praca domowa:
Rozrysuj na kartce ekran aplikacji, której używasz najczęściej. Czy potrafisz nazwać jej wszystkie elementy?
Dla chętnych: Przebuduj komponenty swojej ulubionej aplikacji w oparciu o ustawioną przez siebie siatkę. Zaproponuj rozwiązanie od lo-fi i umieść je na grupie.

1.06.2021 – Daj się poznać. Wszystkim (18:00 – 19:45)
  • Natywne elementy? Znaj swojego przyjaciela. Human Interface Guidlines i Android Material z pomocą projektantom!
  • Kilka słów o dostępności, czyli zamawianie Ubera w pełnym słońcu
  • Zapomnij o lorem ipsum! Wstęp do poprawnej typografii w kontekście projektowania mobilnego, dobre praktyki.

Praca domowa:
Uczestnicy otrzymają makietę mobilną do poprawienia, o wysokim poziomie wierności.

8.06.2021 – Make it pop! (18:00 – 19:45)
  • Dobre praktyki przy adaptowaniu rozwiązań desktopowych na rozwiązania mobilne
  • Jak ugryźć ten dark mode?
  • Słów kilka o byciu modnym i wygodnym. Tutorial niespodzianka
  • Rzuć to na dribbble! Prezentacja projektów mobilnych

Cd. Praca domowa z zajęć 3:
Uczestnicy otrzymają makietę mobilną do poprawienia, o wysokim poziomie wierności.

Prowadząca: Agata Kosowska – Product Designerka specjalizująca sie w interfejsach, fanka poprawnego składu i detalu w typografii.

Istnieje możliwość dokupienia dodatkowych konsultacji na żywo z prowadzącą 30min/90zł (kontakt droga mailową warsztaty@uxmagazyn.pl)

Cele Szkolenia

dowiesz się czym jest zasada percepcji
dowiesz się czym jest projektowania adaptacyjne
dowiesz się jakie są podstawowe elementy interfejsu
dowiesz się czym jest Human Interface Guidlines i Android Material

Wymagania

  • mikrofon
  • dostęp do Internetu

Grupa Docelowa

  • osoby początkujące

Napisz recenzję

Napisz recenzję

500.00

Poziom
Początkujący
Długość 7
Temat
Termin
Maj

Materiał zawiera

  • dożywotni dostęp do nagrania z warsztatów
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo
  • dedykowana grupa na fb
  • notatkę wizualną
  • dostęp do prezentacji
  • analiza prac domowych