Odwagi! – recenzja kursu „Figma. Projektowanie interfejsów” ~ Matylda Małecka

Platforma edukacyjna Eduweb oferuje krótki, bo zaledwie trzygodzinny, kurs podstaw projektowania interfejsów w Figmie. Pomimo niedługiego czasu trwania kurs zawiera informacje o wszystkich funkcjach programu potrzebnych do zaprojektowania prostej aplikacji. Kurs zaczyna się omówieniem dashboardu Figmy, a kończy poleceniem kursu Framera, który pokazuje, jak przygotować klikalny prototyp.

Grzegorz Róg, założyciel platformy Eduweb i jednocześnie projektant graficzny i webowy z wieloletnim doświadczeniem, stworzył kurs odpowiedni dla każdego, kto chciałby rozpocząć pracę z Figmą bez względu na poziom doświadczenia w projektowaniu. Przeprowadza kursanta poprzez najważniejsze funkcje Figmy – tworzenie grafiki i import elementów ze Sketcha i Illustratora, pracę z Figmą krok po kroku nad projektem aplikacji, tworzenie kolejnych ekranów aplikacji z użyciem bardziej zaawansowanych funkcji oraz możliwe techniki, przede wszystkim pracy zespołowej i korzystania z bibliotek. Za każdym razem podkreśla unikatowe możliwości Figmy, które znacznie ułatwiają pracę, poczynając od tego, że jest ona narzędziem przeglądarkowym (choć nie tylko!), działa na dowolnym systemie i w dowolnym miejscu oraz umożliwia zespołową pracę nad projektem w czasie rzeczywistym na podobnej zasadzie jak narzędzia do grupowej pracy zdalnej typu Mural lub Miro. Nawiązując do pozostałych kursów z zakresu projektowania na Eduwebie, Grzegorz proponuje kursantom stworzenie prostej aplikacji Smart Home na AppleWatch. Przechodzimy przez proces projektowania całej aplikacji, składającej się z 7 ekranów. Grzegorz pokazuje, jak się do tego zabrać w sposób na tyle przystępny, że nawet najbardziej początkujący w programach graficznych użytkownik nabiera odwagi, by projektować.

Player Eduwebu daje kursantom możliwość dodawania prywatnych notatek na każdym etapie odtwarzania kursu, jak też adnotacji w formie pytań do zespołu, zaznaczonych kolorem w konkretnym miejscu na linii czasu wideo. Każdą lekcję można też ocenić, klikając w odpowiednią minkę na skali zadowolenia. Każdy blok kończy się krótkim testem sprawdzającym, który pomaga zapamiętać najważniejsze informacje.

Grzegorz daje cenne i nieoczywiste wskazówki, które ułatwiają i przyspieszają pracę w Figmie, np. odnośnie porządkowania ekranów, warstw i komponentów. Jako wielkie zalety Figmy podkreśla możliwość tworzenia kształtów wektorowych (Pen Tool) oraz intuicyjne tworzenie elementów, które dobrze się skalują (Constraints). Przez pokazanie prostoty obsługi Figmy przekonuje do rozpoczęcia własnej pracy nad projektem. Dodaje odwagi.

Link do kursu ze zniżką 20% od UX magazynu:

https://eduweb.pl/grafika-i-interfejsy/figma/figma-projektowanie-interfejsow?promo=UXMAGAZYN&ref=uxmagazyn

Link do abonamentu na kursy:

https://eduweb.pl/cennik?promo=UXMAG&ref=uxmag


Matylda Małecka – copywriterka i redaktorka w zespole „UX Magazynu”. Bada, pisze, projektuje. Była doktorantką antropologii, nadal zafascynowana jest nowym rodzajem doświadczeń, jakie mają ludzie z technologią oraz metodami kokreacji. Człowiek orkiestra – łączy wrażliwość świata kultury z empatią świata projektantów oraz efektywnością branży mediowej.

Matylda Małecka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *